English version

Turistii nerezidenti au cheltuit in Romania 5090,9 mil. RON in anul 2014

In trimestrul IV al anului trecut, numarul total de nerezidenti cazati in hoteluri si pensiuni turistice a fost de 430,1 mii, iar cheltuielile acestora s-au ridicat la 1358,6 mil. RON.

64% din numarul total de turisti nerezidenti au calatorit in scop de afaceri, pentru participarea la congrese, conferinte, cursuri, targuri si expozitii, cheltuielile acestora reprezentand 72,8% din total cheltuieli.

36% din numarul total de turisti nerezidenti au calatorit in scop particular (vacantem cumparaturi, evenimente culturale si sportive etc), cheltuielile acestora reprezentand 27,2% din total cheltuieli.

Din totalul cheltuielilor pentru afaceri ponderea cea mai mare o reprezinta cheltuielile pentru cazare, reprezentand 46,2%, fiind preferata in special cazarea cu mic dejun inclus - 93,6% din totalul cheltuielilor pentru cazare.

Cheltuielile turistilor nerezidenti in restaurante si baruri au fost de 16,1%, iar cele pentru cumparaturi au reprezentat 12,4%. Din totalul cheltuielilor pentru cumparaturi, 54,2% au reprezentat cheltuielile pentru cumparare de imbracaminte si incaltaminte, urmate de cheltuielile pentru cumpararea alimentelor si bauturilor - 26,1%. Cheltuielile pentru inchirierea de autoturisme au avut o pondere de 62,6% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru accesul in parcuri de distractii, targuri, cazinouri, sali de jocuri mecanice au reprezentat 88,9% din totalul cheltuielilor pentru recreere. 

48,8% din totalul nerezidentilor sositi in Romania in trimestrul IV al anului trecut si-au organizat sejurul prin intermediul unei agentii de turism, iar 31,2% si-au organizat singuri sejurul.

Principalul mijloc de transport utilizat de catre turistii nerezidenti pentru a sosi in Romania a fost avionul, fiind ales de 80% din turisti. Autoturismele proprii au fost utilizate de 13,5% din numarul total de turisti, urmate de autocare si autobuze cu 5,3% si alte mijloace de transport - 1,2%. 

Numarul total de nerezidenti cazati in hoteluri si pensiuni turistice in anul 2014 a fost de 1911,4 mii, iar cheltuielile acestora s-au ridicat in total la 5090,9 mil. RON.

Principalul motiv al sejurului petrecut de turistii nerezidenti in Romania l-a reprezentat afacerile, participarea la congrese, conferinte, cursuri, targuri si expozitii - 61,3% din numarul total de turisti nerezidenti, cheltuielile acestora reprezentand 68% din total cheltuieli. Cel de al doilea motiv al sejurului petrecut de nerezidenti in Romania l-a reprezentat calatoriile in scop particular - 38,7% din numarul total de turisti nerezidenti, cheltuielile acestora reprezentand 32% din totalul cheltuielilor.

Din totalul cheltuielilor pentru afaceri ponderea cea mai mare o reprezinta cheltuielile pentru cazare - 50,6%, fiind preferata in special cazarea cu mic dejun inclus - 93,6% din totalul cheltuielilor pentru cazare.

Cheltuielile turistilor nerezidenti in restaurante si baruri au fost de 16,1%, iar cele pentru cumparaturi au reprezentat 11,9%. Din totalul cheltuielilor pentru cumparaturi, 37,2% au reprezentat cheltuielile pentru cumpararea de imbracaminte si incaltaminte, urmate de cheltuielile pentru cumpararea de bauturi si alimente - 33,5%. Cheltuielile pentru inchirierea de autoturisme au avut o pondere de 57,1% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru accesul in parcuri de distractii, targuri, cazinouri, sali de jocuri mecanice au reprezentat 76,9% din totalul cheltuielilor pentru recreere.

44,5% din numarul total al nerezidentilor sositi in Romania in 2014, si-au organizat sejurul prin agentii de turism, iar 32,8% si-au organizat singuri sejurul.

Principalul mijloc de transport utilizat de catre turistii nerezidenti pentru a sosi in Romania a fost avionul - 77,4% din numarul total de turisti, 12,8% au ales autoturismele proprii, urmate de autocare si autobuze cu 7,8% si alte mijloace - cu 2%.

Sursa: Daily Business [17.03.2015], Economica [17.03.2015], Institutul National de Statistica [17.03.2015], Mediafax [17.03.2015], Wall-Street [17.03.2015]

Booking.com

Follow FivestarH on Twitter

Copyright © 2019 Fivestar Hospitality.