English version

Cresteri in industria hoteliera, in acest an

Conform raportului EY- Global Hospitality Insights Top Thoughts for 2014, in acest an se asteapta ca activitatea de tranzactionare si de dezvoltare de noi proiecte in industria hoteliera globala sa ia avant, incurajata si de investitorii in cautare de noi oportunitati de investitii in acest sector.

Raportul EY, Global Hospitality Insights, prezinta cele 13 tendinte-cheie care se asteapta sa aiba un impact major in industria hoteliera in 2014 si anticipeaza o consolidare a fundamentelor economice din sector, ceea ce va sta la baza unor performante financiare solide in 2014. 

Cel mai important, companiile hoteliere au acum acces la o mai mare varietate de credite si surse de capital, provenind atat din zona publica cat si din cea privata, facand posibila continuarea cresterii. 

Michael Fishbin, director global EY Hospitality, a declarat ca pentru acest an se estimeaza o crestere a ratelor medii de inchiriere si a gradului de ocupare a camerelor in mai multe piete si in mai multe segmente din industrie, ceea ce va duce la o consolidare a bazelor economice, atragand dupa sine o crestere a preturilor de achizitie a hotelurilor la cheie, in special in orasele cunoscute ca detinand importante puncte de conexiune cu alte destinatii, dar si in piata hoteliera secundara.

In contextul aparitiei unui numar mic de hoteluri noi si a doar catorva tranzactii realizate in ultimii 5 ani, investitorii de la nivel global au acumulat un apetit impresionant pentru noi tranzactii. Aceasta a dus la o intensificare a activitatii pe pietele de capital si la marirea fluxurilor de capital transfrontaliere. 

Se estimeaza ca investitiile provenind din China si Singapore, luate la un loc, vor reprezenta peste 60% din totalul capitalului ce va fi investit in industria ospitalitatii din afara Asiei in 2014. 

Activitatea de dezvoltare de unitati hoteliere este in crestere in mai multe piete din intreaga lume si, in special, in orasele cu porturi sau aeroporturi care fac legatura cu alte destinatii. In acest context, dezvoltatorii care opereaza in Asia si in pietele Africii sub-sahariene se numara printre principalii beneficiari ai accesului crescut la credite si la capital. 

Potrivit estimarilor, daca se iau in calcul cheltuielile in crestere facute de doar doua dintre grupurile de populatie la nivel global – respectiv milenialii si turistii chinezi - e de asteptat ca industria globala a ospitalitatii sa inregistreze performante solide pentru urmatorii cativa ani. 

Milenialii (sau generatia Y) reprezinta o treime din piata iar estimarile arata ca, in urmatorii cinci ani, vor ajunge sa reprezinte o jumatate din piata.
 
Potrivit United Nations World Tourism Organization, UNWTO, cheltuielile facute de turistii chinezi in 2012 le-au depasit pe cele facute de germani si americani, ajungand la peste 100 mld. USD si clasandu-i pe primul loc la nivel global in privinta cheltuielilor cu turismul.

Turistii chinezi reprezinta segmentul cu cea mai rapida crestere din piata. Ca urmare, in tot mai multe hoteluri pot fi intalnite in camere diverse facilitati care vizeaza asteptarile oaspetilor chinezi.

Romania a ocupat locul 27 in Europa, in 2010, dupa contributia sectorului ospitalitatii la PIB. Dar, daca hotelierii romani vor lua in calcul din timp faptul ca generatia Y se asteapta sa reprezinte in 5 ani jumatate din numarul de turisti la nivel mondial, veniturile realizate din turism in Romania ar putea creste semnificativ, a declarat Elena Badea, Head of Marketing, EY Romania. 

Sursa: Daily Business [17.01.2014], Income Magazine [17.01.2014], Wall-Street [17.01.2014]

Booking.com

Follow FivestarH on Twitter

Copyright © 2019 Fivestar Hospitality.